Goed nieuws! De Bbz-mogelijkheden in uw gemeente zijn verruimd!

De weg naar Bbz-hulp in uw gemeente is nu verruimd met twee snelle digitale aanvraagroutes en deskundige ondersteuning. Samen met de oorspronkelijke procedure hebt u voortaan drie keuzes:

Versnelde Bbz-aanvraag met begeleiding (meest gekozen)
Versnelde Bbz-aanvraag met intensieve begeleiding
Bbz-aanvraag zonder begeleiding

Versnelde Bbz-aanvraag met begeleiding

U maakt gebruik van ons gebruiksvriendelijke online Bbz-systeem en vult uw aanvraag eenvoudig digitaal in. Voor iedere stap is deskundige hulp beschikbaar. Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf is goed bekend met de werkwijze van uw gemeente en weet exact welke eisen uw gemeente aan een Bbz-aanvraag stelt.

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf controleert en optimaliseert uw dossier voordat de aanvraag wordt ingediend. Alles gaat digitaal, u hoeft er de deur niet meer voor uit en hulp is 24/7 beschikbaar. 

Versnelde Bbz-aanvraag met intensieve begeleiding

Ook hier maakt u gebruik van ons gebruiksvriendelijke online Bbz-systeem en vult uw aanvraag eenvoudig digitaal in. Voor iedere stap is deskundige hulp beschikbaar. Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf is goed bekend met de werkwijze van uw gemeente en weet exact welke eisen uw gemeente aan een Bbz-aanvraag stelt.

Het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf controleert en optimaliseert uw dossier voordat de aanvraag wordt ingediend. Alles gaat digitaal, u hoeft er de deur niet meer voor uit en hulp is 24/7 beschikbaar. Na het indienen van uw aanvraag blijven we de status monitoren en adviseren we u over het verdere verloop van uw aanvraag.

Bbz-aanvraag zonder begeleiding

U verzorgt zelfstandig een aanvraag bij uw gemeente. Dat gaat als volgt. Oriënteer u op de openingstijden van het zelfstandigenloket van uw gemeente en probeer zo snel mogelijk een afspraak te maken voor een eerste gesprek. Veel gemeenten vragen u daarbij vooraf om uw gegevens, cijfers en onderbouwing te verzamelen en compleet te maken.

Let daarbij op dat uw documenten geen onduidelijkheden, hiaten, onjuistheden of fouten bevatten. Na dat eerste gesprek heeft u meestal een aantal weken de tijd om die informatie nog aan te vullen, alvorens de gemeente zal starten met het behandelen van uw aanvraag. Zie voor meer informatie de website van uw gemeente.

Hoe werkt het?

U start direct uw aanvraag via de bovenstaande button. Vervolgens maakt u een account aan en vult u het formulier in. U heeft toegang tot uw persoonlijke internetpagina om uw aanvraag in verschillende stappen in te vullen. Na het ontvangen van uw aanvraag start de begeleiding en ontvangt u een factuur.

Contact!

Welke mogelijkheid ook u voorkeur heeft, schroom niet om deskundige hulp te vragen als de business tegenzit. U kunt ons tijdens kantooruren telefonisch bereiken op 088 9990 155. Hoe eerder u bijstuurt, hoe groter de kans op nieuw succes.

Over 155

Stichting 155-Help-een-bedrijf is het nationaal hulploket voor ondernemers die in een lastige situatie verzeild zijn geraakt. Het is een initiatief van het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK). Wij helpen jaarlijks duizenden ondernemers in goede en slechte tijden. Veel gemeenten hebben zich aangesloten bij 155.

155

155 is in alle regio’s actief

Regio Noord Nederland

Ramon Reekers

Regio Oost Nederland

Patrick van Dielen

Regio Zuid Nederland

Manon Berger

Regio West Nederland

Claudia van der Werf

Regio Midden Nederland

Hans Eckhardt

Goed dat u contact met ons opneemt, wij staan u graag bij. Al ruim tien jaar begeleid ik ondernemers die last hebben van tegenwind. Stuur een bericht met uw gegevens. Ikzelf of één van de andere adviseurs uit de regio helpen u graag verder.


Uw gegevens zijn veilig. We zullen ze nooit aan derden verstrekken.